- UKRAINA -

I Ukraina har vi en missionär som heter Viktor Zyuzin. Här följer ett brev från honom.

 

Frid! April-2013

Vi har det bra, det är bara det att våren aldrig kommer, vi har fortfarande en massa snö. Men vad som än händer så fortsätter vi att arbeta på Guds fält. Vi tjänar människor och Herren. Vi tror att när vi tjänar människor så tjänar vi Gud. Vår strävan är att hjälpa barn, tonåringar, ungdomar, medelålders, men även äldre personer. Vi har möten på äldreboenden, ber för dem, predikar Guds ord, umgås med dem. De har stort behov av detta.

Vi utvecklar nu cellgruppsarbetet i församlingen. Tack vare cellgrupperna så har många blivit mer vänskapligt inriktade, bryr sig om varandra på ett nytt sätt och känner sig som en del av Guds familj. I evangelisationsarbetet bjuder vi nu inte bara med folk till kyrkan utan även till cellgruppen. Jag undervisar om att man inte bara ska delta i församlingens evangelisationsmöten utan att det är också viktigt att evangelisera mer personligt. Det finns människor som kanske inte genast vill gå till kyrkan, men utan problem kan hälsa på hemma hos en kristen vän. Det finns också människor som av hälsoskäl inte kan gå till kyrkan, men då kan vi gå hem till dem och ha möte där.
Hälsa församlingen så mycket! Må Gud välsigna er!

 

Med kärlek i Kristus,
Pastor Viktor Zyuzin

 

loading...